MojaSlovenija.si

<h3>virtualna ekskurzija 360°</h3> :: Virtual excursion

virtualna ekskurzija 360°

Burger.si je Mojaslovenija.si

Slap Orličje, na nekaterih zemljevidih tudi Orglice, leži v zatrepu slikovite doline potoka Kamniške Bele. Je izredno zanimiv slap, sajna nadmorski višini 790 m pada vzdolž položne skalne razpoke, ki se zajeda v bližnjo skalnato steno v manjši tolmun

Skupaj z manjšim skokom, ki je pravzaprav vrh slapa in pada v od spodaj nevidno skalno razpoko in odtod naprej po vidnem padcu, je visok približno 40 m.

Vodotok, ki ustvarja slap je hudourniškega značaja in v sušnih mesecih je struga prazna in le vlažne stene nakazujejo na vodni tok. Nad slapom je hudourniška struga, ki teče po območju imenovanem Kamendol. Ob stugi vodi zahtevna in neoznačena gorniška pot preko Skoka in naprej pod zahodnimi stenami Lučkega dedca (2023) proti Petkovim njivam in Korošici.

Malokdo ve, da je 350 m višje nad Orglicami v brezpotjih pod prepadnimi stenami nad Kamendolom 50 m visok dvostopenjski slap : Slap nad Kamendolom (*delovno ime). Prostorska fotografija prikazuje tolmun med stopnjama v sušnem obdobju). Hudourniško strugo napaja povirje hudournikov izpod Zeleniških špic.

Na relativnost časa in nestabilnost terena nad slapom Orličje, ki ga napaja desni pritok Kamniške Bele nas opozarjajo veliki podorni bloki, ki so se prikotalili izpod Zeleniških špic.

DOSTOP: Cesta Kamnik-Kamniška Bistrica.

(1.) Malo pred Kamniško Bistrico vodi prva pot desno, tik pred kamnitim mostom preko soteske Kamniške Bele (Pred Belo). Levo v vhod v dolino se dviguje Mešenik, desno Kopa. Pot žal ni označena s smerokazi ali obvestilom o bližini slapa. Po lepi sprehajalni poti (10 min.) pridemo potoka Kamniška Bela. V deževnem obdobju je tu edino mesto poti, kjer je oviran dostop tudi manj veščim sprehajalcem, saj moramo loviti ravnotežje po skalah preko struge. Pot naprej je sprehajalna.. Po 20 min. hoje pod prepadnimi vršaci, (levo Kamniški Dedec, desno Ojstri rob in Rzenik) pridemo do razpotja, kjer je edina označba o poteh proti vrhovom in to za desni odcep. Sledimo levemu odcepu poti ob poniklem potoku in po 10 minutah pridemo do slikovitega slapa Orglice.

(2.) Druga pot je udobnejša, saj ni potrebno bresti potoka (vendar izpustimo korita) Kamniške Bele: od kamnitega mosta je v smeri Kamniške Bistrice takoj za ovinkom desni odcep na pešpot. Tukaj običajno pohodniki parkirajo svoje avtomobile. (Pozor! Nevarnost naleta!). Pešpot nas nad desnim bregom potoka privede do kolovoza, ki vodi v notranjost doline.