MojaSlovenija.si

English SLOVENIJA DALJINSKA PEŠPOT 'JULIANA TRAIL'

Boštjan Burger

Slovenija

'Juliana trail' (daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

Etapa 3 (Jesenice - Begunje)

<h3>virtualna ekskurzija 360°</h3> :: Virtual excursionvirtualna ekskurzija

Burger Landmarks

'Juliana trail'

(daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

etapa 3.: Jesenice – Begunje na Gorenjskem

dolžina realne 'reliefne' poti: 16,7 km

čas aktivne hoje: 4 h 15 min. (3,9 km/h)

najvišja točka etape: 886 m n.v.

najnižja točka etape: 533 m n.v.

Tretja etapa se prične v nekdanjem fužinarskem naselju Sava, danes Stari Savi v Jesenicah. Pot vodi od Gornjesavskega muzeja – Ruardove graščine skozi vzhodno območje Jesenic do Slovenskega Javornika, nato čez Savski most skozi Lipce in do Blejske Dobrave. Od Blejske Dobrave krene pot proti jezu savske elektrarne pri Mostah ter naprej od Most, skozi Žirovnico pod najzahodnejšimi obronki Kamniško-Savinjskih Alps na Sankaško kočo in do cerkve Sv. Petra nad Begunjami na Gorenjskem. Etapa se konča s spustom do Begunj pri Muzeju Avsenik.

Podroben opis:

Pot se prične pri Ruardovi graščini – Gornjesavskem muzeju in cerkvi sv. Marije. Nadaljuje se po pločniku ob Fužinski cesti, južno od trgovskega centra do podhodov železniških mostov in pri križišču krene v naselje proti krožišču Ceste železarjev. Mimo upravne enote Jesenice in občinske zgradbe po 150 m nas rumeni smerokaz Juliane trail usmeri v ulico Bratov Rupar ter nato pri križišču na desno – vzhodno, po ulici Cankarjevega bataljona in naprej po ulici Franca Benedičiča. Pri hoji je potrebno biti previden saj ulica nima pločnikov. Po pol kilometra je prehod ulice v pešpot/stezo – ulico Toneta Tomšiča in po njej kilometer do ceste Borisa Kidriča in Slovenskega Javornika. Na križišču ceste Borisa Kidriča in ceste Janeza Finžgarja, se usmerimo južno po pločniku ob cesti Janeza Finžgarja do mostu preko Save Dolinke. Pri prehodu mosta se usmerimo levo in previdno prečimo zelo prometno cesto (!) - povezava Jesenic z avtocesto.

Po pločniku nad desnim bregom Save po pol kilometra pridemo do naselja Lipce in s ceste levo nadaljujemo skozi naselje proti kampingu Perun Lipce. Skozi naselje ni pločnika zato moramo biti previdni na lokalni promet. Po 1500 m hoje skozi naselje in asfaltirani cesti čez travnike na vzhodni strani Lipc se po zložnem klancu ob avtocesti dvignemo do nadvoza čez gorenjsko avtocesto in se po njem usmerimo po cesti proti Blejski Dobravi. Po pol kilometra hoje ob asfaltirani cesti brez pločnika pridemo do Blejske Dobrave in na križišču zavijemo na levo po asfaltni cesti. Po 350 m je odcep na makadamsko cesto proti HE Moste. Krenemo na to makadamsko cesto, ki vodi preko polij proti HE Moste. Panoramska makadamska cesta nam v dolžini 1 km nudi lep razgled na najvzhodnejše območje Kamniško-Savinjskih Alp in za njim na vrhovi Karavank. Pot se v klancu spusti v podhod pod gorenjsko avtocesto in pridemo do HE Moste. Čez jez hidroelektrarne vodi asfaltirana cesta, ki se v klancu (20%) dvigne proti stari regionalni cesti Kranj-Jesenice. Pri hoji je potrebno biti previden saj cesta nima pločnika in je na klancu nepregledna. Na vrhu klanca pridemo do križišča z regionalno cesto Kranj-Jesenice. Cesto moramo prečiti izredno previdno (!!) saj ni prehoda čez cesto in je prehod razmeroma nepregleden za hitrovozeča vozila.

Smerokaz nas usmeri desno po lokalni cesti čez Moste in naprej proti Žirovnici. Pot poteka po dokaj prometni in zelo nepregledni lokalni cesti skozi Moste do ostrega in za pešce zelo nevarnega (!!!) ovinka mimo spomenika talcem iz druge svetovne vojne. Na ovinku pod železniškim mostom vodi lokalna cesta proti Završnici. Pot nadaljujemo po ozki cesti mimo spomenika ustreljenim talcem med drugo svetovno vojno. Ozka cesta nima pločnika, ima le slabo vidne talne označbe ob desnem robu za kolesarsko stezo. Po klancu se dvignemo mimo manjše trgovine in gostine Pr'Gregor. Tu se prične pločnik po katerem pridemo do križišča in v Žirovnico. Prečimo varovan železniški prehod in sledimo smerokazu poti skozi naselje. 1,5 km dolga pot po pločniku skozi naselje nas vodi v ovinku mimo gostilne Trebušnik, Čopove rojstne hiše in nazaj v glavno ulico naselja. V Zabreznici sledimo smerokazu, ki vodi proti Osnovni šoli Žirovnica. Mimo osnovne šole se po potki priključimo na ulico na desno skozi Zabreznico in naprej skozi naselje do Breznice in nad vaško pokopališe. Sledimo smerokazom, ki vodijo skozi naselje vzhodno proti Doslovčam (500 m). Skozi naselja pridemo do križišča z veliko informativno tablo za rojstno hiša Franca Saleškega Finžgarja. Mimo informativne table se dvignemo iz ulice na kolovoz in ograje pašnika. Smerokaz pritrjen na vrata ograje nas usmerja po poti (Jalnova rojstna hiša) na pašnik. Pot po kolovozu in naprej po potki skozi pašnik do Smokuča nam nudi lepe razglede na okolico. Nad Smokučem je na razgledni točki postavljena klopca. Smerokaz nas vodi na zmeren vzpon po potki proti Sankaški koči in naprej proti cerkvi sv. Petra (2 km). S sankaške koče in od bližnje cerkve sv. Petra na Begunjami so lepi panoramski razgledi na Deželo in Blejski kot. Od cerkve sv. Petra je hiter spust do Begunj na Gorenjskem, kjer se pri Muzeju Avsenik konča tretja etapa pohodniške poti Juliana trail.