MojaSlovenija.si

English SLOVENIJA DALJINSKA PEŠPOT 'JULIANA TRAIL'

Boštjan Burger

Slovenija

'Juliana trail' (daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

Etapa 1 (Kranjska Gora - Mojstrana)

<h3>virtualna ekskurzija 360°</h3> :: Virtual excursionvirtualna ekskurzija

Burger Landmarks

'Juliana trail'

(daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

etapa 1. : Kranjska Gora – Mojstrana

dolžina realne 'reliefne' poti: 16,8 km

čas aktivne hoje: 4 h (4,1 km/h)

najvišja točka etape: 972 m n.v.

Etapa vodi od naselja in turističnega centra Kranjska Gora po stezici ob levem bregu Save Doline, pod obronki Karavank z zmernim vzponom po kolovozu na najvišjo točko etape na Srednjem Vrhu, spustom po lokalni asfaltirani cesti do Gozda Martuljek in nato po nekdanji železniški trasi, sedaj namenski kolesarki stezi po dolini Save Dolinke do Planinskega muzeja v naselju Mojstrana.

Podroben opis:

Etapa se prične pri TIC-u v Kranjski Gori in vodi skozi naselje po Kolodvorski ulici do križišča pred nekdanjo železniško postajo v Kranjski Gori (190 m). Zavijemo desno po Koroški ulici in mimo hotela Lipa na levo na makadamsko cesto proti regionalni cesti 201 (Kranjskogorski obvoznici). Pri prečenju ceste je potrebna previdnost, saj ni označenega prehoda čez cesto. V kolikor se obrnemo nazaj proti Kranjski Gori se nam odpre razgled na Prisank (Prisojnik, 2547 m).

Pot nadaljujemo preko mosta čez Savo Dolinko in na makadamskem križišču sledimo smerokazu na desno po makadamski cesti ob levem bregu Save Dolinke. Po 260 m makadamska cesta zavije ostro levo preko mostu čez potok Žakelj do športnega parka Ruteč. Pod gozdom, tik ob ograji športnega parka vodi makadamska pot do križišča pred mostom čez Savo Dolinko pred naseljem Čičare. Smerokazi za nadaljevanje poti so slabo vidni in obrnjeni od naše smeri hoje. Leva makadamska pot vodi mimo lesengega zalogovnika za pesek (komunala) proti stanovanjki hiši in naprej z vzponom na Karavanke (Bezje), zato je potrebno biti previden za nadaljevanje poti. Tik pred mostom čez Savo Dolinko je ozka stezica, ki vodi ob levem bregu Save Dolinke. Pot nadaljujemo po njej. Potka ob bregu in skozi gozd (1,5 km) je prijetna za hojo. Na posameznih mestih je dostop do široke hudourniške in s prodom zasute struge Save Dolinke. Pot je na izpostavljenih mestih zaščitena z leseno ograjo in lesene brvi prečijo potočke, ki tečejo s karavanških bregov.

Potka preide v kolovoz in privede do mostu čez Savo Dolinko in makadamske ceste Srednji Vrh – Log. Sledimo smerokazom po makadamski cesti na levo (Mojstrana, Gozd Martuljek, Srednji Vrh). Makadamska cesta privede od mostu čez Jurežev graben in nad manjšo potočno elektrarno, nakar preide v kolovoz in se skozi gozd zlagoma vzpenja proti Srednjemu Vrhu. Kolovoz vodi mimo kapelice odkoder je razgled proti Julijcem. Pred Srednjim Vrhom se gozd razredči in preide v pašnik in planino vse do vasi Srednji Vrh. Ves čas so s poti (1 km) lepi razgledi v dolino Save Dolinke in Juljiske Alpe (Špikova skupina). Skozi naselje vodi tudi Turistična sirarska pot (Pr'Hlebanju).

Od Srednjega vrha se pešpot spusti po asfaltirani ovinkasti cesti proti naselju Gozd Martuljek (2 km). Zaradi prometa in nepreglednih ovinkov je potrebna previdnost. Nad panoramsko cesto z razgledi na Karavanke in Julijce so slikovite skale in cesta vodi skozi umeten tunel in nad potokom Jerman s slapovi.

V naselju Gozd Martuljek pridemo do ceste Jesenice – Kranjska Gora. Prehod čez cesto ni označen, zato je potrebna velika previdnost na promet (!). Cesto prečimo in nadaljujemo mimo smerokaza proti mostu ceste 201 čez Savo Dolino. Tik pred mostom, ki vodi nazaj v Kransko Goro zavijemo na kolesarsko stezo, ki vodi proti Mojstrani. Po petdesetih metrih je križišče in z desne strani kolesarski most. Infromativna tabla ob kolesarski poti proti Mojstrani daje informacjo o 8,3 km kolesarske poti do Mojstrane.

Pot nadaljujemo po kolesarski stezi. Pri hoji je potrebno biti izredno previden in se držati roba dvopasovne kolesarske steze, saj je steza namenjena kolesarjem (!). Kolesarska steza se spušča in kolesarji si tu običajno dajo „duška“ z lahkotnim kolesarskim spustom – previdno!

Kolesarska pot vodi po nekdanji trasi železnice: Jesenice -Kranjska Gora, preči železne, nekdanje železniške mostove in ponuja razglede iz doline tako na Karavanke (levo) kot na Julijce (desno).

Kolesarska steza pride skozi manjšo industrijsko cono v zahodno območje naselja Mojstrana. Pred naseljem je most za pešče, ki preči Savo Dolinko. Sledimo smerokazu za pot ob zahodnem robu naselja in pod plezalno steno (ferato) - ostenju Grančišča proti Planinskemu muzeju kjer se etapa 1 zaključi in preide v etapo 2. (Mojstrana - Jesenice)