MojaSlovenija.si

Zapoška

ENGLISH
Soteska - ravine
V okolici Porezna (1630 m) je kar nekaj lepih slapov. V južno pobočje gore se zajeda soteska potoka Zapoška. Potok ima stalen in dokaj močan pretok vode. V zgornjem delu je soteska divja in težko prehodna, toda spodnji del je lahko dostopen in s svojimi slapovi nudi možnost lepega družinskega izleta.

Dostop:Cerkno - Poče. (3 km) V Počah vodi smerokaz za planinsko pot na Porezen. Na koncu vasi se pot razcepi (vodijo tudi smerokazi) na potko na desno na Porezen ter na levo mimo kozolca na kolovoz v smeri Otavnika. Kolovoz se lahno spušča v sotesko Zapoške do potoka (10 min. živahne hoje). To območje se tudi imenuje 'Pod Sapatom'. Potok je potrebno prečiti ter ob desnem bregu nadaljevati po soteski navzgor. Čeprav se soteska tu zoža, je dovolj prostora za širok kolovoz ter potok (glejte zgornjo sliko). Kmalu se v rdečkasti kamnini pokaže bel pramen vode - prvi slap, (8 m visok Spodnji Sapat). Za ogled slapa se bo potrebno spustiti do struge - sestop ni nevaren, potrebno je le paziti na posamezne skale. Tu lahko opazujete igro narave v slikovitih plastnicah kamnine v stenah soteske. Nad slapom preide kolovoz v zaraščeno potko in po 5 minutah hoje se sotesko ponovno zoža. Tu priteka v Zapoško njen levi pritok, ki ustvarja stalno, približno 30 m visoko slapišče. Pot vodi naprej pod previsno steno in kmalu pridemo, do drugega, 10 m visokega slapa (Zgornji Sapat). Slap ustvarja izjemno vzdušje in sama pot do tu je lahko zelo lep in nezahteven družinski izlet. (približno 20 min. sprehoda iz vasice Poče). Tu se lepo vidi, kako slap dolbe kamnino. Zanimivo je opazovati tudi izvir, ki dobesednio teče v sam vrh slapa.

Skica - MAP
Nadaljevanje poti je le za izkušene planince s primerno obutvijo ter izkušnjami za hojo po brezpotjih! Levo do drugega slapa (desni breg potoka) je strm in v njega vodi navidezno brezpotje. Preplezati je potrebno 15 m strmega in drčnega brega. Preseneti nas potka, ki se pojavi "od nikoder" ter vodi nad prepadom nad sam slap. Nad drugim slapom je nekaj šumov, potem pa se struga umiri. Nad slapom prečimo globoko (običajno suho) strugo nestalnega hudournika ter se zopet nekoliko spustimo do potoka Zapoška. Povsod so podrta drevesa, zato je najboljše nadaljevati pot ob sami strugi. Že po nekaj minutah zagledamo ozek curek dvostopenjskega (približno 10 m) visokega slapa, ki se ostro zajeda v kamnino. Prostor je težko dostopen, zato je toliko večje presenečenje, ko ob slapu zagledamo ruševine manjše stavbe... (?). Tu je možno nadaljevati pot tik ob slapu (potrebno plezanje) v zgornji del soteske, vendar je pot precej "divja".