MojaSlovenija.si

English SLOVENIJA DALJINSKA PEŠPOT 'JULIANA TRAIL'

Boštjan Burger

Slovenija

'Juliana trail' (daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

Etapa 8 (Bohinjska Bistrica - Podbrdo)

<h3>virtualna ekskurzija 360°</h3> :: Virtual excursionvirtualna ekskurzija

Burger Landmarks

'Juliana trail'

(daljinska pešpot okoli Triglavskega narodnega parka - Julijcev)

etapa 8.: Bohinjska Bistrica - Podbrdo

dolžina realne 'reliefne' poti: 14,3 km

čas aktivne hoje: 3 h 59 min. (3,6 km/h) / načrtovan čas 5 h.

najvišja točka etape: 1273 m n.v. , najnižja točka etape 515 m n.v. ;

Osma etapa se vzpne od železniše postaje v Bohinjski Bistrici (515 m), do Nemškega Rovta in čez Vrh Bače (1273 m) in se natio spusti proti Bači pri Podbrdu in železniške postaje v Podbrdu (535 m). Etapa je primerna tudi kot delni, dnevni pohod z začetkom ali v Podbrdu ali v Bohinjski Bistrici in s hitrim, osem minutnim povratkom z vlakom skozi Bohinjski predor.

Podroben opis:

osmo etapo začnemo pred železniško postajo v Bohinjski Bistrici. Po Triglavski cesti krenemo nazaj proti Bohinjski Bistrici in po mostu čez Belco krenemo levo na ulico Tomaža Godca ter križišča z Jelovško cesto. Krenemo levo proti obratu LIP Bohinj, ter sledimo Jelovški cesti, ki vodi proti Bohinjskemu sedlu. Cesta nima urejenih robnikov in pločnika, zato je potrebna previdnost, zlasti na koncu naselja, pri cestni tabli „Bohinjska Bistrica“ na ostrem ovinku levo (!). Na koncu ovinka so smerokazi Juliane Trail, ki nas napotijo na gozdno stezo in navzgor ob desnem bregu potoka Butance do vasi Nemški Rovt (674 m). Na travniku pred Nemškim Rovtom se za nami razprostira panorama na območje Bohinja in okolišnje gore. V sredini naselja nas smerokazi napotijo na desno po ulici ter nato na koncu naselja po kolovozu v smeri Podbrda. Na koncu naselja je manjši ribnik z informacijsko tablo o biodiveziteti ribnika. Po starem, nekdaj s kamni tlakovanem kolovozu se dvignemo v smeri nekdanjega smučarskega, danes opuščenega smučarskega centra Kobla. Dvig po kolovozih in stezah je zmeren in je za nevajene pohodnike težji samo prve pol ure ko krenemo od Nemškega Rovta. Po dvigu za približno 240 m, na nadmorski višini 900 m se svet zravna in preko gorskih travnikov - planine Strme pridemo do makadamske ceste, ki vodi proti vrhu nekdanjega smučišča Kobla. Po dveh kilometrih makadamske ceste je oster ovinek, kjer so smerokazi: desno rdeči proti Črni prsti in Orožnovi koči, ter naravnost po kolovozni poti v smeri naše poti proti Podbrdu preko vrha Bače. Po sedemsto metrih kolovozne poti je ponovno ovinek kolovozne poti desno, mi pa sledimo rahlo levo po relativno skriti stezici v gozd proti Vrhu Bače. Kmalu pridemo do nekdanje rapalske meje, kjer stoji nekdanji mejni kamen z letnico 1920. Pozoren pogled nam razkrije nekdanje utrjene položaje graničarjev. Pri lovskem domu se nam razpre panoramski razgled na Baško grapo. V koliko sledimo poti nad lovskim domom, po sto metrih pridemo do razgledne točke. Pogled nazaj nam razkrije ostaline nekdanje karavle, še bol pozoren pogled v stene nad lovskim domom, pa položaje nekdanjega bojnega bloka alpskega zidu.
Sledi kratka vrnitev do lovskega doma, kje nas smerokazi napotijo strmo navzdol na stezo in nato kmalu na nekdaj s kamnitimi zidovi podprto mulatjero, ki jo je, danes po sto letih in izgubi namebnosti že močno načel zob časa. Sledi serpetinast spust po mulatjeri in bližnjicah do Bače pri Podbrdu in nato do cekve sv. Miklavža v Podbrdu, kjer je nasproti tudi Jakovna hiša, z urejeno muzejsko zbirko in informacijko točko kjer lahko v uradnih urah pridobimo žig s poti. Pot skozi naselje Podbrdo nas pripelje do končne točke osme etape pri železniški postaji Podbrdo.